forex trading logo

  • Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
  • Πρώτες βοήθειες με σκίτσα
  • Το φαράγγι της Αγίας Ειρήνης
  • Το δάσος
  • Οι μάχες των Περσικών πολέμων
Previous Next
Περιβάλλον
Κατηγορία όπου θα καταχωρούνται άρθρα της ή των ομάδων περιβαλλοντικής μελέτης

Προσομοιωτής σεισμού PDF Print E-mail
Written by Παπαστάμος Βασίλης   
Sunday, 02 May 2021 08:21
Share

https://www.haniotika-nea.gr/prosomiotis-sismou-apo-to-gimnasio-platania/

Γράφει ο Δημήτρης Μαριδάκης στα "Χανιώτικα Νέα" 2/4/2018

Πώς αντιδρούμε σε ένα σεισμό; Τι πρέπει να κάνουμε και κυρίως με ποιο τρόπο μπορούμε να εκπαιδευτούμε καλύτερα για να αντιμετωπίσουμε ένα τέτοιο ενδεχόμενο;Στα ερωτήματα αυτά έδωσαν τη δική τους εκπαιδευτική απάντηση οι μαθητές του Γυμνασίου Πλατανιά δημιουργώντας έναν προσομοιωτή σεισμών από απλά υλικά που θα μπορούσε να αξιοποιηθεί από κάθε σχολική μονάδα.

Αφορμή για την πρωτότυπη αυτή κατασκευή αποτέλεσε η συμμετοχή του Γυμνασίου Πλατανιά στο Μαθητικό Κοινοβούλιο των Επιστημών, μία καινοτόμα εκπαιδευτική δράση η οποία συνδυάζει τη δημιουργικότητα, τη φαντασία, τις προσωπικές δεξιότητες, τη διαδραστικότητα, την ενεργή συμμετοχή και τις δημοκρατικές διαδικασίες. Η εν λόγω δράση υλοποιείται από τη Science View, με τη συνεργασία του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών και της Ελληνογερμανικής Αγωγής, ενώ το «Ελληνικό Μαθητικό Κοινοβούλιο της Επιστήμης», που υποστηρίζεται ενεργά από τα Ευρωπαϊκά προγράμματα Creations και Open School for OpenSocieties, αποτελεί μέρος της πανευρωπαϊκής δράσης «Eυρωπαϊκά Μαθητικά Κοινοβούλια της Επιστήμης» (European Student Parliaments on Science). Στο πλαίσιο αυτό, μαθητές Λυκείου, ηλικίας 16 έως 18 ετών, μετέχουν σε πραγματικές κοινοβουλευτικές διαδικασίες, ενώ δρουν ως ερευνητές επιστημονικών θεμάτων με την αρωγή διακεκριμένων ειδικών και ακαδημαϊκών.

ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

Η κεντρική θεματική ενότητα για το 2018 ήταν «Σεισμοί: Εξερευνώντας τα σημερινά επιτεύγματα, τις μελλοντικές προκλήσεις και προσδοκίες σε σχέση με την εκπαίδευση, αντιμετώπιση και πρόληψη». Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές από το Γυμνάσιο Πλατανιά Φοίβος Καστρινάκης, Μανώλης Αρχαγγελάκης, Μαρία Μπεχλιβανάκη, Σίμων Κατσιαλάκης, Νίκος Σπρυριδάκης, Βασίλης Γωνιωτάκης, Δημήτρης Ιβάνοβ και Μελίνα Σπανουδάκη μαζί με τους εκπαιδευτικούς Βασίλη Παπαστάμο, Στέλιο Σαραβελάκη και Γιάννη Καζάση, κατασκεύασαν έναν προσομοιωτή σεισμών για την καλύτερη εκπαίδευση των μαθητών τον οποίο παρουσίασαν μέσω τηλεδιάσκεψης το περασμένο Σάββατο στο Μαθητικό Κοινοβούλιο. Όπως έκαναν γνωστό τα παιδιά το ερέθισμα για την πρωτότυπη αυτή κατασκευή έδωσε μια επίσκεψή τους στο Μουσείο Φυσικής Ιστορίας του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Ηράκλειο. «Φυσικά δεν θα μπορούσαμε να κατασκευάσουμε κάτι τεχνολογικά ανάλογο με αυτό που είδαμε στο μουσείο αλλά ένα αρχέτυπο από απλά υλικά, ξύλο και μπάλες. Σκεφτήκαμε ότι θα ήταν καλό να πάρουν μία γεύση οι μαθητές και να νοιώσουν πως είναι ένας σεισμός για να ξέρουν περίπου την αίσθηση που δημιουργεί», επεσήμανε η ομάδα από το Γυμνάσιο Πλατανιά. Πιο συγκεκριμένα, μαθητές και εκπαιδευτικοί από το χανιώτικο σχολείο δημιούργησαν μια επιφάνεια διαστάσεων 3Χ3 μ. (δύο ενωμένα κομμάτια κόντρα πλακέ 18 xιλ) που αποτέλεσε τη βάση για να στηθεί ένα σκηνικό τάξης. Στο κάτω μέρος της επιφάνειας “φυλάκισαν” σε ξεχωριστά διαμερίσματα έξι μπάλες εκγύμνασης ώστε να κινείται η κατασκευή. Παράλληλα, στήθηκε ένας “τοίχος” όπου τοποθετήθηκαν κάδρα και ένα φωτιστικό, ενώ έγινε σηματοδότηση της εξόδου. Όπως επεσήμαναν οι κατασκευαστές του προσομοιωτή δεν περνάει ηλεκτρικό ρεύμα από την κατασκευή.

“ΒΙΩΝΟΝΤΑΣ” ΤΟΝ ΣΕΙΣΜΟ

Για τη λειτουργία του προσομοιωτή 4 μαθητές κρατούν σταθερή την κατασκευή, ενώ οι μαθητές που θα “βιώσουν” τον σεισμό περπατάνε πάνω (στη σταθερή) κατασκευή και κάθονται στα θρανία. Ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός ενημερώνει τους μαθητές για το τι πρέπει να κάνουν όταν αρχίσει ο σεισμός. Στη συνέχεια δίνει παράγγελμα εκκίνησης και χρονόμετρά. Οι τέσσερις μαθητές αρχίζουν και κουνάνε την κατασκευή για 1 λεπτό και οι εκπαιδευόμενοι μαθητές σκύβουν κάτω από τα θρανία. Όταν περάσει το 1 λεπτό οι 4 μαθητές κρατούν σταθερή την κατασκευή και οι εκπαιδευόμενοι μαθητές αποχωρούν σύμφωνα με το σχέδιο διαφυγής. Όπως ανέφεραν οι εμπνευστές του προσομοιωτή μέσα από την χρήση της πρωτότυπης αυτής κατασκευής οι μαθητές και εκπαιδευτικοί έχουν τη δυνατότητα να εξασκηθούν βιωματικά στο πως αντιδρά κανείς σε περίπτωση σεισμού. Επίσης, ο προσομοιωτής δίνει την ευκαιρία τα παιδιά να προετοιμαστούν ψυχολογικά για ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Σημαντικά πλεονεκτήματα του προσομοιωτή του Γυμνασίου Πλατανιά είναι το φθηνό κόστος κατασκευής και η απλότητα στην συναρμολόγησή του, ενώ η χρήση του είναι εύκολη από οποιαδήποτε ηλικιακή ομάδα μαθητών.

ΣΧΕΔΙΟ ΑΣΚΗΣΕΩΝ

Μαθητές και εκπαιδευτικοί από τον Πλατανιά στην πρότασή τους συμπεριέλαβαν κι ένα σχέδιο ασκήσεων για το πως θα μπορούσε να αξιοποιηθεί εκπαιδευτικά ο προσομοιωτής σεισμών. Ειδικότερα κάθε σχολικό έτος θα μπορούσε τον μήνα Οκτώβριο όλοι οι μαθητές και οι μαθήτριες ενός σχολείου να δοκιμάζουν μια φορά για μια διδακτική ώρα το σεισμό με την κατασκευή προσομοίωσης στο μάθημα της τεχνολογίας και συγχρόνως να ενημερώνονται για το σχέδιο διαφυγής σε περίπτωση σεισμού. Τον Νοέμβριο μπορούν να διενεργούνται 3 ασκήσεις σεισμού: Στην πρώτη να είναι ενήμεροι όλοι για τον χρόνο που θα συμβεί. Στη δεύτερη να είναι ενήμεροι μόνο οι εκπαιδευτικοί και η ομάδα διαχείρισης σεισμού, ενώ στην τρίτη τον χρόνο που θα συμβεί ο σεισμός τη γνωρίζει μόνο η ομάδα διαχείρισης σεισμού. Σε κάθε άσκηση η ομάδα διαχείρισης θα παρατηρεί και θα καταγράφει τα λάθη που έγιναν και θα ενημερώνει μαθητές και καθηγητές. Τον Φεβρουάριο θα μπορεί να επαναλαμβάνεται η άσκηση με τον χρόνο τέλεσης του σεισμού να τον γνωρίζει μόνο η ομάδα διαχείρισης σεισμών. Να σημειώσουμε, τέλος, ότι στο πλαίσιο του “Ελληνικού Μαθητικού Κοινοβουλίου της Επιστήμης” θα επιλεγούν κάποιοι μαθητές που θα εκπροσωπήσουν τις ομάδες τους στο Euroscience Open Forum – ESOF, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στην Τουλούζη της Γαλλίας, τον Ιούλιο.

Αναλυτικά η εργασία : https://docs.google.com/presentation/d/1fncuEWU3QFlHMUaWXP18x-TmOBuF9OnNYUis045IM_E/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/presentation/d/1fncuEWU3QFlHMUaWXP18x-TmOBuF9OnNYUis045IM_E/edit?usp=sharing

Last Updated on Sunday, 02 May 2021 08:25
 
Το φαράγγι της Αγίας Ειρήνης PDF Print E-mail
Written by Παπαστάμος Βασίλης   
Tuesday, 27 April 2021 08:59
Share



Μελέτη του φαραγγιού της Αγίας Ειρήνης στο Νομό Χανίων από τους μαθητές και τις μαθήτριες του Γυμνασίου Πλατανιά στα πλαίσια του προγράμματος "Ανάδειξη της φυσικής ομορφιάς περιοχών του διεθνούς ορειβατικού μονοπατιού Ε4".Στις σελίδες της παρουσίασης θα εντοπίσετε πληροφορίες για την πανίδα και τη χλωρίδα του φαραγγιού, πτυχές της ιστορίας των ανθρώπων που έζησαν στα χωριά κατά μήκος του φαραγγιού, πληροφορίες για τη ζωή στο φαράγγι χθες και σήμερα και τέλος ένα οδοιπορικό από την επίσκεψη της μαθητικής μας ομάδας σε αυτό.[Είσοδος στην παρουσίαση]
Last Updated on Tuesday, 27 April 2021 09:15
 
Ο κήπος των αισθήσεων PDF Print E-mail
Written by Παπαστάμος Βασίλης   
Friday, 29 January 2016 10:38
Share

Περιβαλλοντική εκπαίδευση : "Ο κήπος των αισθήσεων"  

Περιβαλλοντική εκπαίδευση : Ο κήπος των αισθήσεων    

Last Updated on Saturday, 30 January 2016 23:44
 
Κόμικ Περιβαλλοντικής Ομάδας 2014-2015 PDF Print E-mail
Written by Ψυχογιού Διονυσία   
Monday, 15 June 2015 21:48
Share

Ιδέα - Υλοποίηση: Παπαζαχαρή- Φελεσάκη Άρτεμις Β2



Last Updated on Monday, 15 June 2015 22:26
 
Περ. Ομάδα : Συζήτηση με το Δήμαρχο PDF Print E-mail
Written by Administrator   
Sunday, 27 May 2012 01:42
Share

 

[Δημοσιεύθηκε στα Χανιώτικα Νέα την 16-5-2012 - Σύνδεση ]

Συζήτηση της περιβαλλοντικής ομάδας του Γυμν. Πλατανιά με το Δήμαρχο

Περισσότερους ελεύθερους χώρους και τόπους αναψυχής και άθλησης ζήτησαν χθες οι μαθητές του Γυμνασίου Πλατανιά από τον δήμαρχο της περιοχής, Γιάννη Μαλανδράκη, ο οποίος τους επισκέφτηκε στο σχολείο και συζήτησε μαζί τους τα προβλήματά τους.

Η  συνάντηση έγινε με τους μαθητές της περιβαλλοντικής ομάδας του Γυμνασίου Πλατανιά, μετά από προγραμματισμένο ραντεβού, που ζήτησαν οι μαθητές της ομάδας, οι οποίοι για δεύτερη χρονιά διερευνούν με περιβαλλοντική ματιά τον Δήμο και καταθέτουν προτάσεις που θα τον καταστήσουν περαιτέρω βιώσιμο και λειτουργικό για τους δημότες.

Ο κ. Μαλανδράκης απάντησε σε όλα τα ερωτήματα των μαθητών στη συζήτηση που συντόνισε η υπεύθυνη της περιβαλλοντικής ομάδας του Γυμνασίου Πλατανιά κα Λιτσάκη Μαριέττα.

Ο κύριος όγκος των ερωτήσεων των μαθητών αφορούσε τα σκουπίδια και τη διαχείρισή τους από τον Δήμο. Η χωροθέτηση των κάδων σκουπιδιών και κάδων ανακύκλωσης, τα ανεξέλεγκτα σημεία απόθεσης μπαζών και σκουπιδιών και τα βρόμικα ρυάκια τέθηκαν ως ζητήματα από τους μαθητές. Ο δήμαρχος απάντησε ότι η Υπηρεσία Καθαριότητας του Δήμου προσπαθεί, με τους ελάχιστους εργαζομένους που έχει στη διάθεσή της, να αντεπεξέλθει, αλλά δεν φτάνει μόνο αυτό. Η καθαριότητα του Δήμου θα πρέπει να γίνει υπόθεση όλων συλλογικά, αλλά και προσωπικά. Ο Δήμος έχει αποσύρει τους κάδους από ολόκληρο τον Βόρειο Οδικό Αξονα για λόγους αισθητικής και τους έχει τοποθετήσει στους κάθετους δρόμους. Για τους κάδους ανακύκλωσης πρότεινε τη συνεργασία των περιβαλλοντικών ομάδων όλων των σχολείων του Δήμου, έτσι ώστε να υποδείξουν οι μαθητές τα σημεία τοποθέτησής τους. Συμφώνησε δε να παράσχει την αρωγή του Δήμου σε δράσεις των ομάδων με σκοπό την ευαισθητοποίησης των δημοτών για περιβαλλοντικά θέματα.

Οι μαθητές έθεσαν στον δήμαρχο το πρόβλημα της έλλειψης των ελεύθερων χώρων, πλατειών, πάρκων, χώρων παιχνιδιού και άθλησης μέσα στους οικισμούς που θα μπορούσαν ως νέοι να συναθροίζονται. Ιδιαίτερα στην περιοχή του Μάλεμε τα παιδιά δεν έχουν κανένα ανοιχτό μέρος να συγκεντρωθούν.

Στο αίτημα των παιδιών για περισσότερους τόπους και διεξόδους αναψυχής και άθλησης ο δήμαρχος αναφέρθηκε στον ποδηλατόδρομο  6 χιλιομέτρων από τον Πλατανιά ως την Αγιά που έχει κολλήσει σε μια μελέτη καθώς και στην προσπάθεια το Δήμου Πλατανιά για διάνοιξη και ενίσχυση της επισκεψιμότητας τριών ακόμα φαραγγιών του Δήμου.

Τέλος, οι μαθητές πρότειναν στον δήμαρχο την αποπεράτωση του περιπτέρου του Ε.Ο.Τ. στον Ομαλό και αξιοποίησή του από τις σχολικές μονάδες του Δήμου, με ευθύνη των περιβαλλοντικών τους ομάδων, έτσι ώστε να είναι δυνατή η φιλοξενία μαθητών και σχολείων και από άλλες περιοχές της χώρας και του εξωτερικού που θα κάνουν με τα σχολεία του Δήμου κοινές περιβαλλοντικές δράσεις και εκδρομές στην ιδιαίτερου φυσικού κάλλους περιοχή των Λευκών Ορέων.

Δήμαρχος και μαθητές έκλεισαν τη συνάντηση συμφωνώντας ότι «Δήμος είμαστε όλοι οι άνθρωποι που ζουν στην περιοχή» και υποσχέθηκαν τη διενέργεια κοινών δράσεων παρέμβασης, ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σε θέματα περιβαλλοντικής συνείδησης των δημοτών.

 

 
« StartPrev12NextEnd »

Page 1 of 2

Κυριακάτικη βόλτα στην ιστορία του τόπου μας

Κυριακάτικη βόλτα στην ιστορία του τόπου μας

Βρείτε τ απαραίτητα αρχεία για την Κυριακάτικη βόλτα στην τοπική ιστορία !

[Μετάβαση στη σελίδα]

Βρείτε μας εύκολα!

Εντοπισμός διαδρομής για το Γυμνάσιο Πλατανιά

Παιχνίδι Tablet & κινητών

Με σκοπό να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε τα θέματα ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ του Δήμου Πλατανιά, δημιουργήσαμε μια εφαρμογή για συσκευές android που καθοδηγεί τους μαθητές σε ένα παιχνίδι "κυνήγι Θησαυρού" 

[Δοκιμάστε την εφαρμογή]

ESPA


feed-image Feed Entries

Νεότερα άρθρα

Δημοφιλή Άρθρα

Σύνδεσμοι

Είσοδος στο apps



Powered by Joomla!. Designed by: free Joomla theme cheap web hosting Valid XHTML and CSS.