forex trading logo

  • Το φαράγγι της Αγίας Ειρήνης
  • Οι μάχες των Περσικών πολέμων
  • Πρώτες βοήθειες με σκίτσα
  • Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης
  • Το δάσος
Previous Next
Περιβάλλον : Παλιά ξεχασμένα παιχνίδια της αυλής PDF Print E-mail
Written by Administrator   
Wednesday, 03 August 2011 02:33
Share


“ΠΑΛΙΑ ΞΑΧΑΣΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ”

Θυμάμαι όταν ξεκίνησε η προσπάθεια μας να συγκεντρώσουμε ορισμένα από τα παιχνίδια , που έπαιζαν οι γονείς μας και εμείς όταν ήμασταν μικρά παιδιά, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα καταφέρναμε να συγκεντρώσουμε και να καταγράψουμε τόσα πολλά. Σας παρουσιάζουμε τα παιχνίδια που συγκεντρώσαμε με την ελπίδα να τα διαβάσουν οι επόμενοι μαθητές και να τα κρατήσουν ζωντανά στη μνήμη και στην αυλή.

 

1.ΚΛΩΤΣΟΝΤΕΝΕΚΕΣ

 

Α. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Το παιχνίδι το έφερε η Προκοπία Γιαμιάκη.

Γράφτηκε από την Δέσποινα Βλεπάκη

Τα σκίτσα έγιναν από την Ιουλία Αφεντούλοβα και την Ιωάννα Βαρουξάκη.

Το εξώφυλλο κατασκευάστηκε από τη Θωμαδάκη Παρασκευή

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ιωάννα Χουντάλα

Σχολικό Ετος : 1997-98

 

Β. Το παιχνίδι ΚΛΩΤΣΟΝΤΕΝΕΚΕΣ ή ΚΡΥΦΤΟ ΤΕΝΕΚΕΔΑΤΟ

Αριθμός παιδιών : Παίζουν πολλά παιδιά

Πως παίζεται :

Πρέπει να τα βγάλουμε πρώτα για να βρούμε αυτόν που θα τα φυλάει και έτσι τα "βγάζουμε".

Παίρνουμε ένα τενεκεδάκι (από κονσέρβα, γάλα κτλ.). Βάζουμε τον τενεκέ στη μέση του χώρου στον οποίο παίζουμε και κάποιο παιδί παίρνοντας φόρα κλωτσά με όλη του τη δύναμη, προσέχωντας βέβαια να μην είναι απέναντι κανένας.Εκείνος που φυλάει τρέχει να πιάσει τον τενεκέ ενώ οι άλλοι τρέχουν να κρυφτούν. (εάν ο χώρος είναι κατηφορικός ακόμα καλύτερα). Μόλις ο παίκτης πιάσει τον τενεκέ στην συνέχεια τον στήνει. Επειτα ψάχνει τα άλλα παιδιά. Ο παίκτης που θα κατορθώσει να πατήσει τον τενεκέ χωρίς να τον δεί ο παίκτης που τα φυλάει φωνάζει “ΒΓΗΚΑ”. Στην περίπτωση πουτ ο τελευταίος παίκτης καταφέρει και κάνει την τελευταία δοκιμασίαφωνάζει “ ΒΓΗΚΑ. ΦΤΟΥ ΞΕΛΕΥΤΕΡΙΑ”. Ετσι φυλάει το ίδιο παιδί πάλι και κυνηγάει τον τενεκέ.

Αν δεν γίνει “ΞΕΛΕΥΤΕΡΙΑ” φυλάει το παιδί που βρέθηκε πρώτο από εκείνον που φυλούσε…

Ετσι το παιχνίδι συνεχίζετε …

 

2.ΤΟ ΤΗΛΕΦΩΝΑΚΙ

Α. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Το παιχνίδι το έφερε η Χρύσα Σφυνιαδάκη.

Η σύνταξη έγινε από όλους τους μαθητές του Α3.

Γράφτηκε από την Γιώργο Χαλακατεβάκη

Τα σκίτσα έγιναν από την Κάτια Στεφανουδάκη

Το εξώφυλλο κατασκευάστηκε από τη Γεωργία Χατζιδάκη

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ιωάννα Χουντάλα

Σχολικό Ετος : 1997-98

 

Β. Το παιχνίδι ΤΗΛΕΦΩΝΑΚΙ

Αριθμός παιδιών : Παίζουν πολλά παιδιά

Πως παίζεται : Οι παίκτες κάθονται στη σειρά σε μία ευθεία. Ο πρώτος βρίσκει μία λεξη και τη λέει στο αυτί του δεύτερου χωρίς όμως να τον ακούσουν οι άλλοι. Η λέξη αυτή πρέπει να είναι κατά προτήμηση δύσκολη ή με πολλές συλλαβές.Ο δεύτερος επαναλαμβάνει στον τρίτο ότι άκουσε ή κατάλαβε, ο Τρίτος στον τέταρτο κ.ο.κ.. Όταν φτάσει η σειρά του τελευταίου, φωνάζει τη λέξη που άκουσε δυνατά και αν είναι η λέξη που είπε ο πρώτος τότε το τηλέφωνο λειτουργεί κανονικά. Αν όμως η λέξη είναι παραποιημένη το τηλέφωνο είναι χαλασμένο. Συνήθως η λέξη είναι παραποιημένη και το αστείο του παιχνιδιού είναι να επαναλαμβάνει ο καθένας ότι άκουσε.

Το παιχνίδι συνεχίζεται και ο τελευταίος στη σειρά μπαίνει πρώτος και προτείνει τη δική του λέξη.

 

3.Το Τζαμί

Α. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Το παιχνίδι το έφερε η Ιουλία Αφεντούλοβα

Η σύνταξη έγινε από όλους τους μαθητές του Α1.

Γράφτηκε από την Μαίρη Γωνιοτάκη

Τα σκίτσα έγιναν από την Ιουλία Αφεντούλοβα

Το εξώφυλλο κατασκευάστηκε από τη Μαίρη Γωνιοτάκη

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ιωάννα Χουντάλα

Σχολικό Ετος : 1997-98

 

Β. Το παιχνίδι “Το τζαμί”

Υλικά : 1 Μπάλα και 1 κεραμίδι σπασμένο σε 7 κομάτια. Την θέση του κεραμιδιού μπορούν να πάρουν πέτρες, ξύλα ή οποιοδήποτε υλικό μπωρεί να βρεθεί εύκολα εκείνη τη στιγμή.

Αριθμός παιδιών : Παίζουν το λιγότερο με 10 παίκτες οι οποίοι χωρίζονται σε δύο ομάδες

Πως παίζεται : Βάζουμε τα κεραμίδια μέσα σε ένα μικρό κύκλο το ένα πάνω στο άλλο και από το σημείο εκείνο μετράμε 7 βήματα και κάνουμε μία γραμμή σε εκείνο το σημείο. Η μία ομάδα στέκετε πίσω από τη γραμμή και η άλλη πίσω από τα κεραμίδια.

Η ομάδα που είναι πίσω από την γραμμή παίρνει τη μπάλα και προσπαθεί να σημαδέψει και να ρίξει τα κεραμίδια. Κάθε παίκτης έχει 3 ευκαιρίες να ρίξει τη μπάλα, σε περίπτωση που κανείς δεν πετύχει να ρίξει κάτω τα κεραμίδια αλλάζουν ρόλους.

Σε περίπτωση που κάποιος ρίξει τα κεραμίδια η ομάδα του τρέχει προς όλες τις κατευθύνσεις και προσπαθεί να βάλει τα κεραμίδια το ένα πάνω στο άλλο όπως ήταν πρίν. Η άλλη ομάδα προσπαθεί να χτυπήσει με τη μπάλα τους αντιπάλους της έτσι ώστε να τους βγάλει από το παιχνίδι.

Όποιος έχει τη μπάλα πρέπει να είναι ακίνητος. Την ώρα εκείνη μπορεί να ακινητοποιήσει έναν αντίπαλο ή να δώσει πάσα σ’ένα συμπαίκτη του.

Το παιχνίδι συνεχίζεται κατ’ αυτόν τον τρόπο μέχρις ότου ή η μία ομάδα να στήσει τα κεραμίδια και να πει “ΤΖΑΜΙ” ή η άλλη ομάδα να ακινητοποιήσει όλους τους αντιπάλους της.

 

5.Κρυφτό με τόξα

Α. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Το παιχνίδι το έφερε η Μαίρη Γωνιοτάκη

Η σύνταξη έγινε από όλους τους μαθητές του Α1.

Γράφτηκε από την Αρτεμις Γραμβουσάκη

Φωτογραφίες : Κλεοπάτρα Αρβανιτάκη

Το εξώφυλλο κατασκευάστηκε από τη Αρτεμις Γραμβουσάκη

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ιωάννα Χουντάλα

Σχολικό Ετος : 1997-98

 

Β. Το παιχνίδι “Κρυφτό με τόξα”

Σ ε αυτό το παιχνίδι παίζουνε δύο ομάδες παιδιών. Η κάθε ομάδα έχει το λιγότερο πέντε (5) παίκτες και ένας από αυτούς είναι ο Αρχηγός.

Στην αρχή του παιχνιδιού οι δύο Αρχηγοί πετάνε ένα κέρμα για να ποια ομάδα θα κρυφτεί και ποια θα τα φυλάει. Η ομάδα που τα φυλάει περιμένει την άλλη να κρυφτεί. Η άλλη ομάδα κρύβεται και ταυτόχρονα προσπαθεί, με βέλη ή με διάφορα σημάδια που αφήνει πίσω της, να ξεγελάσει την άλλη ομάδα ή να της δείξει το μέρος που κρύβεται.

Η ομάδα που τα φύλαγε μετά από λίγο αρχίζει το ψάξιμο μέχρι να βρει τα παιδιά που είναι κρυμένα. Αν τα βρει και τα πιάσει αλλάζουν οι ρόλοι τους. Δηλαδή αυτοί που κυνηγούσαν τώρα κρύβονται και προσπαθούν να παραπλανήσουν τους άλλους για το μέρος που είναι κρυμμένοι.

 

6.Παππούς & Γιαγιά

Α. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Το παιχνίδι το έφερε η Μιχάλης Καλλιτσάκης

Η σύνταξη έγινε από όλους τους μαθητές του Α1.

Γράφτηκε από την Εφη Μαλτέζου

Σκίτσο : Φίλλιπος Βασιλάκης

Το εξώφυλλο κατασκευάστηκε από τη Εφη Μαλτέζου

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ιωάννα Χουντάλα

Σχολικό Ετος : 1997-98

 

Β. Το παιχνίδι “Παππούς & Γιαγιά”

Το παιχνίδι παίζεται το λιγότερο με έξι (6) άτομα. Ενα από τα παιδιά αφού τα “βγάλουνε” κάνει τη μάνα. Η μάνα δίνει ονόματα στους παίκτες. Τα ονόματα αυτά πρέπει να έχουν σχέση με την οικογένεια έτσι κάποιος μπορεί να ονομαστεί παππούς, γιαγιά, μαμά, μπαμπάς κτλ.. Τα παιδιά μέλη της οικογένειας κάθονται στη σειρά ανάλογα με την ηλικία τους και αποφασίζουν να κάνουν κάτι (π.χ. να ανέβουν στα δέντρα, να κάνουν κύκλο κτλ.). Η “μάνα” κάθετε χώρια από τους άλλους παίκτες “κουλουριασμένη” μα το κεφάλι προς τα κάτω.Τα παιδιά περνάνε ένα-ένα πάνω από τη μάνα λέγοντας της τι έχουν αποφασίσει να κάνουν και το κάνουν. Αφού περάσει και ο τελευταίος παίκτης τότε η μάνα σηκώνεται και αρχίζει να τους κυνηγάει ώστε να μην πραγματοποιήσουν το αποφασισμένο σχέδιο. Αν πιάσει κάποιο παίκτη αυτός παίρνει το ρόλο της μάνας και το παιχνίδι αρχίζει ξανά…

7. Οι Αμάδες

Α. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Το παιχνίδι το έφερε η Γιώργος Χαλακατεβάκης

Η σύνταξη έγινε από όλους τους μαθητές του Α3.

Γράφτηκε από την Κλεονίκη Παρασκευάκη

Σκίτσο Γιώργος Φραγκεδάκης

Το εξώφυλλο κατασκευάστηκε από τη Κάτια Στεφανουδάκη

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ιωάννα Χουντάλα

Σχολικό Ετος : 1997-98

 

Β. Το παιχνίδι “Οι Αμάδες”

Παίζετε από δύο ή περισσότερα άτομα. Το κάθε παιδί διαλέγει μια πέτρα και τα “βγάζουνε” έτσι ώστε να δούνε ποιος είναι πρώτος, Δεύτερος κτλ..

Το παιδί που παίζει πρώτο ρίχνει την πέτρα του προσπαθώντας να μην βγει η πέτρα έξω από τα όρια. Ο δεύτερος παίκτης ρίχνει τη δική του πέτρα σημαδεύοντας την πέτρα του πρώτου παίκτη. Αν την πετύχει ή αν η απόσταση είναι λιγότερο από μία παλάμη παίρνει έναν πόντο.

Στη συνέχεια παίζει ο τρίτος, ο τέταρτος κοκ. Με σκοπό να σημαδέψουν μια πέτρα που έχει πεταχτεί. Όταν τελειώσει η σειρά των παιχτών αρχίζει πάλι από την αρχή. Ο πρώτος από το σημείο που είναι η πέτρα του και προσπαθεί να χτυπήσει μια οποιαδήποτε πέτρα. Το παιχνίδι συνεχίζεται με τον ίδιο τρόπο έως ότου ένας παίκτης φτάσει στον προκαθορισμένο αριθμό πόντων. (Παραλλαγή : Αυτός που πετυχαίνει με την πρώτη ριξιά παίρνει τρείς (3) πόντους. Για κάθε άλλη πετυχημένη ριξιά παίρνει έναν πόντο)

 

8.ΤΑ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ;

Α. ΠΡΟΛΟΓΟΣ

Το παιχνίδι το έφερε η Ιωάννα Γαρεδάκη.

Το εξώφυλλο κατασκευάστηκε από τη Ιωάννα Γαρεδάκη

Υπεύθυνη καθηγήτρια : Ιωάννα Χουντάλα

Σχολικό Ετος : 1997-98

 

Β. Το παιχνίδι ΤΑ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ;

ΠΡΟΛΟΓΟΣ:

“Παίζουμε κρυφτό;” “Ναι” “Αλλά, ποιος θα τα φυλάει;” “Να τα βγάλουμε!”

Αυτό το μικρό βιβλιαράκι μας δίνει μερικούς τρόπους για να δούμε ποιος τελικά “θα τα φυλάει” και όχι μόνο.

Σε κάθε παιδικό παιχνίδι, ομαδικό φυσικά πριν αρχίσουμε αποφασίζουμε είτε ποιος παίζει πρώτος, είτε ποιος κυνηγάει –εάν πρόκειται για κυνηγητό- είτε ποιος “θα τα φυλάει” –εάν πρόκειτε για κρυφτό-.

Στην προσπάθεια μας να συγκεντρώσουμε, να διαδώσουμε και να διατηρήσουμε στην μνήμη μας το “ στιχάκια” που λέγαμε ρυθμικά πριν ξεκινήσουμε το παιχνίδι μας, δημιουργήσαμε αυτό που κρατάτε στα χέρια σας.

ΓΕΝΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ;

Τα παιδιά μαζεύονται σ΄ ένα σημείο σχηματίζοντας κύκλο.

Ένα από αυτά, λέει ρυθμικά το στιχάκι και σε κάθε συλλαβή ή λέξη δείχνει κι από ένα παιδί (συνήθως από τα δεξιά στα αριστερά). Το παιδί που δείχνει όταν πει την τελευταία συλλαβή είναι αυτό που θα “τα φυλάει” ή που θα παίξει πρώτο, μπορεί όμως και να συμβεί το αντίθετο. Σ΄αυτή την περίπτωση το παιδί απομακρύνεται από τον κύκλο και τα υπόλοιπα παιδιά συνεχίζουν μέχρι να μείνει ένα, το τελευταίο απ΄όλα, το οποίο θα “τα φυλάει”, θα κυνηγάει ή θα παίξει πρώτο ανάλογα.

Τα στιχάκια :

1. [Ο Καρακατσάνης μπήκε στο τηγάνι ] [ κι έσπασε τ’ αυγά. ] [ Γιατί Καρακατσάνη, ] [ μπήκες στο τηγάνι ] [ κι έσπασες τ’ αυγά; ] [Φάε τώρα μια καρπαζιά.]

2.[ Ο Χριστός κι η Παναγιά ] [ κάνανε μια συμφωνία: ] [ ποιος θα βρεί το δεκατρία ] [ένα-δύο-τρία-τέσσερα ] [ πέντε-έξι-επτά-οχτώ ] [εννιά-δέκα-έντεκα ] [δώδεκα-δεκατρία.]

3. [ Α-κα-τα μα-κα-τα ] [ σου-κου-του-μπε ] [α-μπε φα-μπε ] [ ντο-μι-νε ] [ α-κα-τα μα-κα-τα ] [ σου-κου-του-μπε ] [ α-μπε φα-μπε ] [ “βγές” ]

4. [ Α-μπε-μπα-μπόμ ] [ του-κι-θε-μπλομ ] [ α-μπε-μπα-μπόμ ] [ του-κι-θε-μπλομ ] [ μπλιμ-μπλομ ] [Σαν θα πας εκεί ] [ στη Βόρεια Αμερική ] [ θα δείς τον Ερμή ] [να παίζει μουσική ] [ με το κόκκινο σκουφί ] [“Βγαίνεις” και τα “φυλάς” ] [ όλα εσύ!]

5. [ Ντορεμι φασολα ] [ μου ‘φυγε η σόλα ] [ πήγε στο Παρίσι ] [να παραθερίσει ] [ κι όταν θα γυρίσει ] [ πάλι θα κολλήσει  ] [ στο παλιό παπούτσι ] [ που ‘χε ξεκολλήσει.]

6. [Ανέβηκα σ΄ένα βουνό] [ Και είδα ένα γουρούνι ] [το κοίταξα καλά-καλά ] [ και σου ‘μοιαζε στη μούρη ] [ γκο-γκο-γκο ] [ σι-σι-σι ] [ το γουρούνι είσαι ‘σύ ]

7. [Ανέβηκα στη λεμονιά ] [ να κόψω ένα λεμόνι ] [ κι η λεμονιά τσακίστηκε ] [ και μου κόψε το χέρι. ] [ Δώσ' μου το μαντιλάκι σου ] [ το χρυσοκεντημένο να δέσω ] [ το δαχτύλι μου που είναι ματωμένο. ]

8. Εδώ τα παιδιά κάνουν ένα κύκλο με τα πόδια τους, ένα πόδι το κάθε παιδί, και ένα από αυτά λέει δείχνοντας το κάθε παπούτσι :

-Το παπούτσι σου βρωμάει, άλλαξε το …

-Σ’ όποιο παιδί τύχει αυτή η τελευταία συλλαβή αλλάζει πόδι και όταν του τύχει δυο φορές βγαίνει από τον κύκλο. Αυτό το παιδί θα είναι είτε αυτό που θα τα φυλάει, είτε θα έχει βγει για να συνεχίσουν οι υπόλοιποι. Αυτό βέβαια καθορίζεται από πριν.

9. [ Είσαι Κινεζάκι; ] [ Ναι – απαντάει το παιδί που έχει τύχει αυτή τη φορά. ] [ Πόσες κουταλίτσες; ] [ Εδώ λένε ότι αριθμό θέλουν. Το παιδί μετράει δείχνοντας διαδοχικά ένα ένα τα παιδιά μέχρι να φτάσει στον αριθμό που απαντήθηκε και να βγει κάποιο παιδί.]

Last Updated on Wednesday, 03 August 2011 03:14
 

Κυριακάτικη βόλτα στην ιστορία του τόπου μας

Κυριακάτικη βόλτα στην ιστορία του τόπου μας

Βρείτε τ απαραίτητα αρχεία για την Κυριακάτικη βόλτα στην τοπική ιστορία !

[Μετάβαση στη σελίδα]

Βρείτε μας εύκολα!

Εντοπισμός διαδρομής για το Γυμνάσιο Πλατανιά

Ψηφιακές εκδόσεις

  •  Ποιητική συλλογή
  • Δημιουργική γραφή & αρχαία ιστορία
  • Του δάσους και της θάλασσας
  • Ετυμολογία λέξεων και δημιουργική γραφή
  • Στρατόπεδα συγκέντρωσης
  • Ο ποταμός του Πλατανιά
  • Αφιέρωμα στη Ζωρζ Σαρή
  • Ριζομπερδάματα
  • Στη γειτονιά των τετραπλεύων
  • Αθλητισμός στην Κρητική πολιτεία
  • Δημιουργική γραφή
  • Μετανάστευση - παιδική εργασία
  • Το παλιό σχολείο
  • Χρυσαλλίδα 2012-2013
  • Project καλλιτεχνικά
  • Εμπνέομαι από την Αρχαία Ιστορία 2014-2015
  • image
Previous Next

Παιχνίδι Tablet & κινητών

Με σκοπό να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε τα θέματα ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ του Δήμου Πλατανιά, δημιουργήσαμε μια εφαρμογή για συσκευές android που καθοδηγεί τους μαθητές σε ένα παιχνίδι "κυνήγι Θησαυρού" 

[Δοκιμάστε την εφαρμογή]

ESPA



Νεότερα άρθρα

Δημοφιλή Άρθρα

Σύνδεσμοι

Είσοδος στο apps



Powered by Joomla!. Designed by: free Joomla theme cheap web hosting Valid XHTML and CSS.