Μαθηματικά : Ταξίδι στη Δυναμοχώρα Print
Written by Administrator   
Tuesday, 02 August 2011 16:06

Εκπαιδευτικό παιχνίδι για τη διδασκαλία των δυνάμεων στα Μαθηματικά

Η εκπαιδευτική δραστηριότητα αφορά στη δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, από τους μαθητές, με τη μη συμβατική μορφή του ηλεκτρονικού παιχνιδιού με στόχο τη διδασκαλία ύλης από το Αναλυτικό Πρόγραμμα της ενότητας των δυνάμεων στα μαθηματικά γυμνασίου. Μέσα από τη δραστηριότητα προσπαθήσαμε σε πρώτη φάση να αναδείξουμε τη δημιουργικότητα των μαθητών, να ενισχύσουμε το κλίμα συνεργασίας, αλλά και να μεταβάλουμε την αρνητική στάση απέναντι στα μαθηματικά, μαθητών με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Μέσα από την ανάπτυξη υποθετικού σεναρίου, την  αφηγηματική προσέγγιση την παράπλευρη επεξεργασία ασκήσεων (με διαδραστικό τρόπο) για τον αναστοχασμό και την αξιολόγηση της γνώσης που αποκτήθηκε θα προσπαθήσουμε, σε δεύτερη φάση, την διδακτική αξιοποίηση του ηλεκτρονικού παιχνιδιού.

Το σενάριο, τα σκίτσα, η ηλεκτρονική επεξεργασία του περιεχομένου καθώς και η συρραφή των παραπάνω με τη χρήση λογισμικού παρουσίασης (Microsoft PowerPoint)έγινε από τους μαθητές, υπό την εποπτεία της εκπαιδευτικού των Μαθηματικών Γαλάνη Μαρίας και του εκπαιδευτικού Πληροφορικής Παπαστάμου Βασίλη. Ο τελευταίος υλοποίησε τις διαδραστικές κάρτες με τις ερωτήσεις του παιχνιδιού, μιας και οι μαθητές δεν ήταν σε θέση για κάτι τέτοιο.

Το τελικό προϊόν της δράσης είναι η ιστορία δύο ηρώων που αναζητούν το φίλο τους που χάθηκε. Περιλαμβάνει 20 διαδραστικές κάρτες ερωτήσεων σχετικά με τις δυνάμεις των αριθμών που ο μαθητής καλείται να απαντήσει για να συνεχίσει την αναζήτηση.

ΠΡΟΣΟΧΗ !: Για να παίξετε το παιχνίδι θα πρέπει να ενεργοποιήσετε τις μακροεντολές (Εργαλεία ->Μακροεντολή -> Ασφάλεια -> «Μεσαίο επίπεδο»).

Δείγμα Εξετάστε το δείγμα του παιχνιδιού (GR-1.2MB)

Το παιχνίδι  Ολόκληρο το αρχείο του παιχνιδιού (GR - 5.1MB- Ver. 040809)

Αρθρο Άρθρο που επεξηγεί τη δράση (Άρθρο που δημοσιεύεται στα πρακτικά του 26ου Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή "Τα μαθηματικά ως παγκόσμια γλώσσα κατανόησης και επίλυσης προβλημάτων - διδακτικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις", Ελληνική Μαθηματική Εταιρία - Θεσσαλονίκη 2009)