Μάζεψαν πλαστικά, χαρτικά, ξύλα, κλαδιά, απορρίμματα κάθε είδους δίνοντας ένα ζωντανό παράδειγμα περιβαλλοντικής ευαισθησίας.
Οι μαθητές του 1ου ΕΠΑΛ Χανίων και του Γυμνασίου Πλατανιά συμμετείχαν ενεργά στον καθαρισμό της παραλίας στην περιοχή του Γερανίου, ενώ ανάλογοι καθαρισμοί έγιναν και σε άλλες παραλίες του Δήμου, δίνοντας το δικό τους ξεχωριστό μήνυμα για την προστασία τους περιβάλλοντος.
«Αντιλαμβανόμαστε το πρόβλημα που υπάρχει, ως μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας του σχολείου μας είμαστε ευαισθητοποιημένοι και προσπαθούμε και εμείς να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες», τόνισε ο Γιώργος Μαρτσάκης, μαθητής του 1ου ΕΠΑΛ Χανίων. Οι μαθητές του ΕΠΑΛ εξήραν τη στήριξη της υπεύθυνης καθηγήτριάς τους και δήλωσαν τη θέλησή τους να συμμετάσχουν και σε άλλες ανάλογες δράσεις. Από τη μεριά των μαθητών του Γυμνασίου Πλατανιά ο πρόεδρος της περιβαλλοντικής ομάδας Μανώλης Λιοδάκης τόνισε πως «συμμετείχαμε και εμείς στον καθαρισμό της παραλίας. Είναι κάτι που κάνουμε κάθε χρόνο. Καθαρίζουμε τα σκουπίδια που έχουν πετάξει ασύδοτα σε διάφορα σημεία γιατί αρχίζει η τουριστική περίοδος και η εικόνα δεν είναι καλή ούτε για τον τουρίστα, ούτε για τον ντόπιο». Για το 15μελές του σχολείου ο πρόεδρος Παναγιώτης Παρασκάκης επισήμανε πως «στηρίζουμε την περιβαλλοντική μας ομάδα στην καθαριότητα της παραλίας και σιγά - σιγά θα αρχίσουμε τις δεντροφυτεύσεις στο σχολείο μας. Συν τοις άλλοις έχουμε συμβάλει στη συγκέντρωση χρημάτων για τη στήριξη ανθρωπιστικών οργανώσεων».
Τους μαθητές ευχαρίστησε για τη συμμετοχή και τη συμβολή τους ο δήμαρχος Πλατανιά κ. Γιάννης Μαλανδράκης τονίζοντας πως στόχος αυτών των ενεργειών είναι «να αφυπνίσουμε συνειδήσεις. Τα παιδιά έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον να συμμετάσχουν. Πρέπει το μήνυμα να περάσει σε όλους ότι δεν μπορεί τη μια μέρα να καθαρίζει ο Δήμος ή οι εθελοντές και μετά από δύο ημέρες να χρειάζεται και πάλι καθαρισμός». Παράλληλα σημείωσε πως μετά την ευαισθητοποίηση θα έλθει και η ώρα των προστίμων για όσους παραμένουν αμετανόητοι.
Οι καθαρισμοί εντάσσονται στο πλαίσιο της δράσης 'Αγαπώ και Προστατεύω το Περιβάλλον μου'.
Το πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης που υλοποιήθηκε στο Γυμνάσιο Πλατανιά είχε ως στόχο την ολοκληρωμένη διαχείρηση του ποτάμιου οικοσυστήματος με τους εξής θεματικούς άξονες : Ο Ιάρδανος ως υδάτινο οικοσύστημα. (Τοποθέτηση, λεκάνη απορροής, ιδιαίτερα χαρακτηριστικά: Μορφολογία, βιολογική και οικονομική αξία, κλίμα, αβιοτικοί και βιοτικοί παράγοντες : Ζώα - φυτά - ψάρια - πουλιά - ρύπανση - προβλήματα.) 2. Οι χρήσεις του νερού και της παραποτάμιας γης. Οι ανθρώπινες επεμβάσεις. 3. Προβληματισμοί ενημέρωση της ευρύτερης περιοχής.
Θυμάμαι όταν ξεκίνησε η προσπάθεια μας να συγκεντρώσουμε ορισμένα από τα παιχνίδια , που έπαιζαν οι γονείς μας και εμείς όταν ήμασταν μικρά παιδιά, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα καταφέρναμε να συγκεντρώσουμε και να καταγράψουμε τόσα πολλά. Σας παρουσιάζουμε τα παιχνίδια που συγκεντρώσαμε με την ελπίδα να τα διαβάσουν οι επόμενοι μαθητές και να τα κρατήσουν ζωντανά στη μνήμη και στην αυλή.
Με σκοπό να μπορέσουμε να προσεγγίσουμε τα θέματα ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑΣ του Δήμου Πλατανιά, δημιουργήσαμε μια εφαρμογή για συσκευές android που καθοδηγεί τους μαθητές σε ένα παιχνίδι "κυνήγι Θησαυρού"